پیشنهاد ما برای تقسیمات احتمالی استان فارس

پیشنهاد ما برای تقسیمات احتمالی استان فارس

بر اساس بحث و تحلیل

 http://safanews.org

فارس شمالی

فارس جنوبی

چندسال است که بحث تقسیم استان فارس مطرح شده است و شهرستانهای مختلف استان نیز نظریاتی در این خصوص ارائه کرده اند. ما خفری ها نیز در همین استان واقع شده ایم و تقسیمات آن مسلما در آینده ما تاثیر فراوانی خواهد داشت و حق خودمان میدانیم که مثل سایرین؛ پیشنهاد خودمان را در این خصوص ارائه دهیم. نقشه های فوق؛ پیشنهاد ما برای تقسیمات احتمالی آینده است. نقشه ها تا حدود زیادی گویای کلیات هستند و در مطالعات و پیشنهادات ما مطالب زیر نیز قابل توجه است:
جمعیت کل استان در حال حاضر حدود  4.596.000 نفر است
مساحت کل استان حدود 122000 کیلومتر مربع است
براساس نقشه پیشنهادی ما: 
جمعیت تقریبی فارس شمالی: 3.182.000 نفر  و جمعیت تقریبی فارس جنوبی  1.414.000 نفر خواهد بود

مساحت تقریبی فارس شمالی:  50000 کیلومتر مربع    و مساحت تقریبی فارس جنوبی  72000 کیلومتر مربع خواهد بود
 هم اکنون استان فارس از لحاظ جمعیت در رتبه چهارم کشور قرار دارد
با نقشه پیشنهادی ما از لحاظ جمعیت فارس شمالی در رتبه ششم کشور و فارس جنوبی در رتبه نوزدهم قرار خواهد گرفت.
با این تفاسیر فارس شمالی از لحاظ جمعیت بزرگتر از فارس جنوبی است اما از لحاظ وسعت فاسر جنوبی از فارس شمالی بزرگتر خواهد بود همچنین فارس جنوبی با وجود اینکه از فارس شمالی جمعیت کمتری خواهد داشت اما همچنان از 11 استان دیگر کشور پرجمعیت تر خواهد بود.

 شیراز مرکز فارس شمالی شهرستانهای فارس شمالی طبق نقشه پیشنهادی ما عبارتند از:  شیراز-کازرون-مرودشت-ممسنی-آباده-اقلید-سپیدان-کوار-خرامه-خفر-خرم بید-بوانات-رستم-ارسنجان-سروستان-پاسارگاد و زرقان
لار مرکز فارس جنوبی شهرستانهای فارس جنوبی طبق نقشه پیشنهادی ما عبارتند از:   لارستان-جهرم-فسا-داراب-فیروزآباد-نیریز-زرین دشت- استهبان- قیروکارزین-مهر-گراش-خنج-  لامرد و فراشبند

شیراز سومین حرم اهل بیت و پایتخت ادبی ایران زمین قطعا مرکز استان فارس شمالی است.
و لار؛ مرکز کنونی لارستان کهن با سوابق تاریخی و فرهنگی مطلوب؛ توانمندترین و شایسته ترین گزینه برای مرکز فارس جنوبی خواهد بود.

این نقشه با مطالعات و مشورت تعدادی از دوستان و کارشناسان خفری پیشنهاد شده است. و از مخاطبین محترم خفری تقاضا داریم چنانچه نظر خاصی برای اصلاح این پیشنهاد دارند با ذکر دلایل و طرح مطالعاتی اعلام فرمایند. 
در ضمن این پیشنهاد با فرض اینکه فقط شهرستانهای کنونی استان فارس شامل تقسیمات شوند ارائه شده است و بعضی ها پیشنهاداتی دارند که شهرستانهایی از دیگر استانها نیز به نقشه اضافه شوند.

منبع:

http://safanews.org/

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا