برگزاری جلسه انجمن میراث فرهنگی و گردشگری بخش جویم در کاروانسرای خواجه ابوالحسن

برگزاری جلسه انجمن میراث فرهنگی و گردشگری بخش جویم در کاروانسرای خواجه ابوالحسن

برگزاری جلسه انجمن میراث فرهنگی و گردشگری بخش جویم در کاروانسرای خواجه ابوالحسنانجمن میراث فرهنگی و گردشگری بخش جویم با حضور اعضای انجمن  و سرپرست اداره میراث و گردشگری لارستان در محل کاروانسرای خواجه ابوالحسن تشکیل جلسه داد.

در آغاز این نشست، سید حبیب الله موسوی بخشدار و ریاست انجمن میراث فرهنگی و گردشگری بخش جویم با خوشامد به مدعوین و گرامی داشت حضور مسئول میراث فرهنگی و گردشگری لارستان در جمع اعضای انجمن اظهار امیدواری کرد که این گونه جلسات در جهت احیاء میراث فرهنگی و ارزش گذاری داشته های فرهنگی منشا اثر باشد و در جهت رشد و تعالی منطقه بتوانیم گامهای موثر برداریم.

کرامت الله تقوی دبیر انجمن میراث فرهنگی و گردشگری بخش جویم با بیان روند اقدامات انجمن میراث فرهنگی بخش جویم طی ده سال گذشته اظهار داشت:

انجمن میراث فرهنگی و گردشگری هر بخش به عنوان محور میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان و استان از یک سو و ارتباط با اشخاص نیکوکار محلی در جهت جذب کمک های مالی و معنوی می تواند موفق و منشا اثر باشد. وی احیای کاروانسرای خواجه ابوالحسن جویم را که تا کنون برابر 120 میلیون تومان صرف مرمت آن شده است ناشی از کمک مادی زین العابدین محبی گراشی ( مبلغ 5 میلیون تومان) دانست.تقوی از ادارات منابع طبیعی و راه و شهرسازی جویم خواست بدون اطلاع و هماهنگی قبلی با میراث فرهنگی، هیچ گونه خاکبرداری و راه سازی و دخل و تصرف در اراضی نداشته باشند.

دبیر میراث فرهنگی هم چنین از شهرداری جویم خواست بخشی از درآمد فرهنگی خود را جهت حفظ و احیای آثار بسیار ارزشمند محدوده شهر جویم در اختیار انجمن قرار دهد.

آنگاه علویه سرپرست اداره میراث و فرهنگی و گردشگری لارستان اظهار داشت:

جویم یکی از بخش هایی است که در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری بسیار فعال بوده است. ان شاء الله با استقرار مراقب میراث فرهنگی و گردشگری بخش جویم در ساختمانی که بخشدار وعده آن را دادند، تعامل مردم و میراث فرهنگی افزایش یابد. بخش جویم واقعا در میان سایر بخش های لارستان سرآمد بوده است.پی گیر هستیم آتشکده آذرفرنبغ کاریان که چندین سال پیش به عنوان روستای نمونه گردشگری کشور برگزیده شده است به ثبت جهانی برسانیم.هم اینک جاده ساسانی در فارس که بخشی از آن از جویم و لارستان عبور می کند قرار است به ثبت جهانی برسد.

موصبات جلسه:

1- بخشداری به زودی یک مکان مناسب برای استقرار مراقب میراث فرهنگی و گردشگری بخش جویم در اختیار قرار خواهد داد.

2- شهرداری جویم بخشی از درآمد فرهنگی خود را به ساماندهی حمام خضر جویم اختصاص خواهد داد. هم چنین نسبت به ساخت یک پل ارتباطی بین دو رودخانه خشک جویم و کاروانسرای خواجه ابوالحسن ( که قبلا برنامه مطالعاتی آن انجام شده) اقدام لازم به عمل می آورد.

3- اداره میراث فرهنگی و گردشگذی لارستان برای ثبت جهانی آتشکده آذرفرنبغ کاریان و جاده ساسانی جویم پی گیری های لازم به عمل خواهد آورد.

4- ادارات منابع طبیعی و راه و شهرسازی جویم بدون اطلاع و هماهنگی قبلی به بخشداری و میراث فرهنگی هیچگونه خاکبرداری، راه سازی و دخل و تصرف در اراضی نداشته باشند.

5- اداره آموزش و پرورش جویم دبیران و دانش آموزان را به بازدید آثار باستانی شهر و بخش جویم تشویق نماید.

6- فرماندهی نیروی انتظامی و پایگاه مقاومت بسیج جویم در مراقبت آثار تاریخی منطقه جهت جلوگیری از آسیب رسانی حفار سودجو توجه ویژه داشته باشند.

7- دهیاران بخش جویم ضمن تشکیل مرتب جلسات انجمن  میراث فرهنگی در مراقبت از آثار باستانی محل خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

8- انجمن میراث فرهنگی و گردشگری بخش جویم نسبت به جذب کمک های مادی اشخاص نیکوکار برای نگهداری آثار تاریخی پی گیری لازم به عمل آورد.

 


مطالب مرتبط:


  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا