تشکیل جلسه ستاد احیای زکات در بنارویه

تشکیل جلسه ستاد احیای زکات در بنارویه

تشکیل جلسه ستاد احیای زکات در بنارویه

جلسه ستاد احیای زکات با حضور امام جمعه بنارویه، بخشدار ، شهردار و  با دعوت از تقی زاده مدیریت امداد لارستان، در بخشداری بنارویه تشکیل گردید.

ابتدا بهروز بخشدار بنارویه در خصوص اهمیت پرداخت زکات ، و جمع آوری زکات در سال گذشته مطالبی را بیان نمود. سپس حجت الاسلام و المسلمین روانبخش امام جمعه بنارویه در خصوص مسئله زکات و توفیق انجام فرائض و زکات واجب و زکات مستحبی و نقش زکات در برکت اموال و دارائی انسان توضیحاتی داد. 

در ادامه تقی زاده مدیریت امداد لارستان گزارشی از وضعیت پرداخت زکات در شهرستان و بخش بنارویه را ارائه  داد و در خصوص نحوه جمع آوری زکات و محل هزینه کردن آن و افرادی که مسئول جمع آوری زکات هستند مطالبی را عنوان نموده و به سیاستهای تشویقی این نهاد جهت پرداخت کنندگان زکات نیز اشاره ای داشت.

دیدار با امام جمعه لار

تقی زاده مدیریت امداد با حجت الاسلام والمسلمین نوربخش امام جمعه لار دیدار  و گزارشی از عملکرد امداد در حوزه اشتغال و ایجاد مراکز نیکوکاری را به سمع ایشان رساند. تقی زاده یکی از اولویت های امداد را ایجاد اشتغال مددجویان روستائی و شهرهای زیر 20 هزار نفر با رویکرد شناسائی افراد مستعد به مظور تقویت مهارتهای شغلی از طریق آموزش و هدایت آنها به سوی بازار کار ذکر کرد. 

وی همچنین از ایجاد مراکز نیکوکاری در سطح شهرها و بخشها با مشارکت خیرین و مؤسسات خیریه با هدف ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر به مددجویان ساکن در آن مناطق خبر دادد. امام جمعه نیز از کمیته امداد در یاری رساندن به نیازمندان و ایجاد اشتغال تقدیر کردند.

 تعامل کمیته امداد و مؤسسه خیریه خیرةالنساء شهر بنارویه

در راستای رسیدگی بهتر و مطلوبتر به مددجویان شهر بنارویه ،تقی زاده مدیریت امداد لارستان در نشستی با مسئول مؤسسه خیرة النساء آن شهر، راههای همکاری بهتر در جهت مرتفع نمودن مشکلات مددجویان را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد. در این دیدار که به منظور رسیدگی به امور مددجویان و مرتفع نمودن مشکلات آنان تشکیل شد مسئول آن مؤسسه قول مساعد دادند که کمکهای نقدی و غیر نقدی خود را در اختیار کمیته امداد قراردهند و کمیته امداد نیز متقابلاً با با رعایت اولویت و با اختصاص درصدی به عنوان تشویقی ، آن را در اختیار مددجویان آن شهر قرار دهد.با این اقدام ضمن جلوگیری از موازی کاری ، باعث می شود که کمکها بصورت هدفمند و سازماندهی شده و با رعایت اولویت به مددجویان نیازمند پرداخت گردد.

دیدار با مسئولان دفتر نماینده مجلس

مدیر کمیته امداد لارستان از دفتر نماینده مجلس شورای اسلامی دیدار به عمل آورد و گزارشی از عملکرد امداد در حوزه اشتغال و ایجاد مراکز نیکوکاری را به سمع وی رساند. تقی زاده یکی از اولویت های امداد را ایجاد اشتغال مددجویان روستائی و شهرهای زیر 20 هزار نفر با رویکرد شناسائی افراد مستعد به مظور تقویت مهارتهای شغلی از طریق آموزش و هدایت آنها به سوی بازار کار ذکر کردند. ایشان همچنین از ایجاد مراکز نیکوکاری در سطح شهرها و بخشها با مشارکت خیرین و مؤسسات خیریه با هدف ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر به مددجویان ساکن در آن مناطق خبر داد . مظفری رئیس دفتر نماینده مجلس شورای اسلامی نیز از اقدامات مؤثر و در خور توجه کمیته امداد در رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان و ایجاد اشتغال تشکر و قدردانی کرد.

منبع:

http://sohbatenow.ir/news.php?id=7243

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا