"قافله آه" به جویم رسید

"قافله آه" به جویم رسید
«قافله آه» به جویم رسیدعصر یکشنبه، اولین روز سرد زمستان سالن اجتماعات آموزش و پرورش جویم میزبان شاعران جویم، لار و جهرم بود. 

مراسمی که «عصر شعر قافله آه» عنوان داشت با ساعتی تاخیر حوالی 4 عصر آغاز شد. بخشدار جویم سخنران اول مراسم بود که پس از صحبت آغازین مجری مراسم محمدعلی هوشمند، نکاتی را خطاب به شاعران حاضر در مراسم مطرح کرد. 

 
موسوی در بخشی از این سخنرانی به لزوم توجه شاعران به چرایی و دلیل قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: قیام امام حسین (ع) جهانی بود و تاثیری جهانی داشت. وی افزود: خون ایشان تاثیری فراتر از زمان و مکان خویش داشت و منجر به تقویت فرهنگ شهادت طلبی و ظلم ستیزی شد. 
 
بخشدار جویم در پایان سخنان خود به برخی تهدیدهای جامعه و خانواده اشاره کرد و یکی از مصداق های آن را تهدید برخی شبکه های ماهواره و سایت ها عنوان کرد. او گفت: برخی از این سایت ها و شبکه های ماهواره ای مخربند و شایسته است شما شاعران در اشعار خود به اینها بپردازید. 
 
پس از بخشدار جویم نوبت به شاعران رسید تا یکی پس از دیگری به شعر خوانی بپردازند. عمده این شاعران از انجمن های ادبی آفتاب لارستان، پرنیان جویم و اداره ارشاد جهرم بودند. اکبر محمدی، علی اکبر مسلمی پور، زینت احراری، مهرآفرین قبادی و گلکار از جویم، خلیل روئینا، ناظره بیغرض و طاهری از لار و عبدالرسول عقیلی، ولی صادقی و فرود یوسفی از جهرم در این مراسم اشعار خود را قرائت کردند. در پایان مراسم نیز حمید منشی به نمایندگی از انجمن شعر آفتاب لارستان دقایقی را به معرفی انجمن آفتاب و سوابق و اهداف آن پرداخت. 
 
او همچنین به بخشی از سخنان بخشدار جویم به قول خودش تعریض کرد و گفت: مشکل اکثر شعرای آئینی ما این است که بیش از اینکه شعر بگویند شعار می دهند در صورتی که شعر عاشورایی قبل از هر چیز باید شعر باشد. وی گفت: چرا باید شاعر درباره ماهواره شعر بگوید؟! در این صورت کار شاعر هرچیز ارزشمندی است غیر از شعر سرودن. عصر شعر قافله آه جویم در حالی به پایان رسید که هوا داشت تاریک می شد. هوایی که بدجور سرد بود.
 
منبع:
http://sohbatenow.ir/news.php?id=8929

مطالب مرتبط:


  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا