سفر فرماندار ویژه لارستان به بخش جویم

سفر فرماندار ویژه لارستان به بخش جویم

سفر فرماندار ویژه لارستان به بخش جویممعاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان به بخش جویم سفر کرد: 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛ علی اکبر نجیب زاده معاون استاندار و فرماندارویژه لارستان به اتفاق مهدی زینلیان معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری و تعدادی از مسئولین ادارات شهرستان، در ادامه سفرهای خود به مراکز بخش ها و روستاهای تابعه به بخش جویم لارستان سفر کردند و با حضور در تمامی روستاهای این بخش از نزدیک با مسائل و مشکلات این روستاها آشنا شدند. 

 فرماندارویژه لارستان در بدو ورودش به بخش جویم با سید حبیب الله موسوی بخشدار و معتمدین و مسئولین محلی دیدار وگفتگو نمود. علی اکبر نجیب زاده ابتدا به روستای چغان رفت و با حضور در مسجد این روستا به بررسی مسائل و مشکلات مردم پرداخت

 شکراله زارعیان رئیس شورای اسلامی این روستا اهم مشکلات و نیازمندیهای این روستا را کمبود آب شرب، افت ولتاژ برق، بهسازی و آسفالت کوچه ها، اجرای طرح هادی، صدور سند مالکیت زمین، احداث سالن و مجموعه ورزشی، احداث مدرسه راهنمایی، ورود دام های عشایر در روستا و در مزارع کشاورزی مردم روستا، راه اندازی شعبه ای از بانک بیان کرد که مقرر شد با نصب ترانس برق مشکل افت ولتاژ برق این روستا حل گردد و طرح هادی هم در روستا اجرایی شود که تاکنون جهت بولوار کشی در این روستا مبلغ یک میلیارد ریال هزینه شده است. 

 مسئولین در ادامه به روستای بلغان عزیمت نمودند و با حضور در مسجد این روستا مسائل ، مشکلات و درخواست های اهالی این روستا را شنیدند. محمد احراری به نمایندگی از اهالی روستا مشکلات این روستا را راه اندازی پست برق 66 کیلوولت بلغان، آبرسانی ، گازرسانی و بهسازی راه های ارتباطی روستا بیان نمود. در این نشست هم مصوب شد که اینترنت پرسرعت و ADSL سریعاً راه اندازی شود.ضمناً‌ تاکنون 600 میلیون ریال جهت طرح هادی در این روستا هزینه شده است و مبلغ 15 میلیارد ریال تسهیلات وام مقاوم سازی به مردم از سوی بانک های عامل پرداخت شده است.

 فرماندار و دیگر مسئولین درادامه به روستای کاریان رفتند و با حضور در مسجد روستا بصورت چهره به چهره با مردم دیدار و مسائل و مشکلات آنها را شنیدند.خالد صدیقی از اهالی این روستا مشکلات و نیازمندیهای روستای کاریان را کمبود آب شرب، آبرسانی از سد، لایروبی چاه آب، افت ولتاژ برق، اصلاح پیچ های خطرناک، گازرسانی، احداث اورژانس، احداث سدخاکی نجم الدین، اتمام مجموعه ورزشی بلغان، بهسازی ورودی روستا، مستقر شدن پزشک و مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر عنوان کرد که مقرر شد با کارشناسی کردن نیروهای اورژانس و دانشکده علوم پزشکی در مکان مناسبی در بخش و در کنار این روستاها اورژانس مستقر شود. 

 مسئولین سپس به روستای احمدمحمودی عزیمت وبا مردم وامام جمعه این روستا در مسجد دیدار و گفتگو نمودند.شیخ هدایت الله صدیقی امام جمعه احمد محمودی از مسئولین درخواست هایی را داشت. این درخواست ها شامل بهسازی و اتمام گردنه ی ورودی به روستا، جلوگیری از ورودی دام عشایر به روستا و مزارع کشاورزی، مشخص شدن مکانی برای عشایر، به رسمیت شناختن دهیاری، احداث سیل بند و اختصاص زمین به جوانان می باشد. لازم به ذکر است که برای گردنه ی ورودی به روستا احمد محمودی تاکنون مبلغ 290 میلیون تومان هزینه شده است و تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی را دارد که مقرر شد به محض تأمین اعتبار ومشخص شدن پیمانکار این پروژه به اتمام برسد. 

 فرماندار سپس به روستای هرم رفت و با حضور در مسجد این روستا با امام جمعه و اهالی این روستا نشستی را ترتیب داد. علی اصغر خادمی عضو شورای اسلامی روستای هرم مسائل و مشکلات و نیازمندیهای این روستا را تأسیس اورژانس، تغییر کاربری زمین های کشاورزی به مسکونی، اجرای طرح هادی، گازرسانی و آبرسانی، افت ولتاژ برق و ضعیف بودن تلفن همراه مطرح کرد. در این نشست مقرر شد برای استقرار اورژنس مکان یابی گردد و در خصوص تغییر کاربری زمین ها نیز مقرر شد جلسه ای اختصاصی با بنیاد مسکن و صاحبان زمین ها گذاشته شود.

 همچنین با احداث پست 66 کیلو ولت بلغان ، افت ولتاژ در این روستا مرتفع خواهد شد و برق افزایش پیدا می کند. فرماندار لارستان سپس به روستای کتویه رفت و در مسجد این روستا با مردم دیدار و به درد دل های مردم گوش داد. اهالی روستای کتویه مشکلات خود را فقدان آب بهداشتی، اتمام جاده ورودی به روستا از سمت جهرم، فقدان خانه بهداشت،عدم پوشش شبکه های تلویزیونی، نبود مدرسه راهنمایی، افزایش بالای سرویس مدارس بیان شد. 

 یادآور می گردد که جهت احداث خانه بهداشت مهندس روح اله کریمی معاون اجرایی شبکه بهداشت و درمان لارستان اعلام کرد که خانه بهداشت مصوب شده است که در سال جدید اجرایی خواهد شد. 

 در ادامه مسئولین به روستای منصورآباد رفتند و از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم روستا آشنا شدند. در این نشست که در محل حسینیه روستا انجام شد عباس آزادی خواه به نمایندگی از مردم روستا مشکلات و درخواست هایی را همچون بهسازی و آسفالت کوچه ها، اجرای طرح هادی، ساماندهی و احداث رمپ ورودی روستا، تعریض پل، تأمین اعتبار جهت تکمیل مجموعه ورزشی و ساختمان دهیاری، گازرسانی و آبرسانی، سنددار کردن منازل زمین های اوقافی، دفع زباله، استقرار بانک یا نصب خودپرداز، تجهیز مسجد روستا و غیره عنوان کرد.

 مهندس زائری رئیس بنیاد مسکن در این روستا اظهار داشت: تا کنون 30 میلیارد ریال جهت مقاوم سازی منازل روستایی تسهیلات به مردم پرداخت شده است و جهت محور ورودی شریان اصلی به روستا مبلغ 150 میلیون تومان هزینه شده است و همچنین در این روستا 331 جلد سند منازل صادر گردیده است. 

 مهندس امین دامن کشان مدیر برق لارستان هم افزود: برای ترانس برق منصورآباد جهت افت ولتاژ برق مبلغ 530 میلیون ریال هزینه شده است. مسئولین در پایان سفرشان به بخش جویم به روستای چاه گزی رفتند. مسئولین در مسجد این روستا مشکلات را از زبان مردم شنیدند که مهمترین درخواست های اهالی این روستا احداث سد و گوراب، کمبود آب شرب و کشاورزی، اختصاص زمین جهت ساخت مسکن، نبود ضامن جهت دریافت وام از بانک ها، اجرای طرح هادی و بهسازی و‌آسفالت کوچه ها بود. 

علی اکبر نجیب زاده معاون استاندار و فرماندار لارستان در جمع مردم روستاهای این بخش نیز خاطرنشان کرد: 50 درصد از مشکلات را توسط ادارات شهرستان پیگیری و مرتفع خواهیم کرد و مابقی را از طریق مدیران کل استانی بررسی و پیگیری خواهد شد.

 وی همچنین در ادامه افزود: با استقرار کامل پست 66 کیلوولت برق بلغان مشکلات برق اکثرروستا های بخش جویم حل خواهد شد. نجیب زاده در خصوص مشکل دام عشایر هم گفت: این موضوع را در یک جلسه تخصصی با حضورروسای ادارات منابع طبیعی، امورعشایر و نیروی انتظامی شهرستان حل خواهیم کرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سرمایه گذارانی که به نحوی می خواهند در شهر و روستای خود سرمایه گذاری کنند، تمامی ادارات شهرستان آمادگی کامل دارند و راه را برای سرمایه گذاران هموار خواهند نمود. 

 وی سفر به روستاهای محروم و دورافتاده را از وظایف خود دانست و افزود: این سفرها جهت شناخت مسئولین از مسائل و مشکلات روستاهاست و جهت رفع مشکلات تلاش می نماییم. وی در ادامه سخنانش به موضوعات مهم امنیت و وحدت منطقه اشاره کرد و گفت: هم بایستی قدر این امنیت و وحدت را بدانیم و نگذاریم خدشه ای به این وحدت وارد شود.

منبع خبر: اینجا

 


مطالب مرتبط:


  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا