بازدید صدها تن دانش ‏آموز از آثار تاریخی شهر جویم

بازدید صدها تن دانش ‏آموز از آثار تاریخی شهر جویم

بازدید صدها تن دانش ‏آموز از آثار تاریخی شهر جویمصدها تن از دانش ‏آموزان دبستان‏های شهید باهنر و شهید سمیه و دبیرستان شهید دکتر چمران به اتفاق آموزگاران و دبیران خود از آثار تاریخی شهر جویم مانند کاروان‏سراهای خواجه ابوالحسن و شترخانه و حمام خضر بازدید نمودند .

کرامت‏اله تقوی دبیر انجمن میراث فرهنگی و گردشگری بخش جویم ضمن اظهار این خبر افزود : آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاخر فرهنگی و مدنی شهر خود و دقت بیشتر در مراقبت و شناخت این آثار می‏تواند به تقویت ساختار فرهنگی و اجتماعی آتی این شهر بیانجامد . یقیناً مشاهده 20 اثر گرانسنگ باستانی دوره‏های مختلف تاریخی پیش و پس از اسلام همانند دوره‏های ایلخانی ، صفوی ، زند و قاجار که غالباً با سرمایه نیک‏اندیشان و درست‏کرداران ساخته شده است ، موجبات فخر و بالندگی و حس احترام و بزرگداشت مقام نیاکان آنها را در اذهان پاک ایشان زنده نگاه خواهد داشت تا خود نیز در آینده ، درست‏کرداری و سرمایه‏گذاری در عمران و آبادانی را سرمایه اصلی تقرب به خداوند بدانند ، چرا که به قول شیخ اجل سعدی شیرازی : عبادت به جز خدمت خلق نیست .

تقوی در طی این دیدارها ضمن معرفی اجزای گوناگون هر بنا و کاربری هر کدام ، دانش‏آموزان را با روند مرمت این آثار و نگهداری حرایم آن طی سال‏های گذشته تا کنون آشنا نمود . 

 

منبع خبر: اینجا


مطالب مرتبط:


  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا